Detailnejšie obrázky
Nasleduje prehľad obrázkov obsiahnutých v tlačovej správe.
Cieľom výstavby Werrington Grade Separation v Cambridgeshire bolo zlepšenie železničnej infraštruktúry. Tunelovaním novej železničnej linky pod už existujúcu linku
by sa mala zvýšiť kapacita hlavnej linky východného pobrežia a skrátiť doba cestovania.
Zakrivený, približne 160 m dlhý tunel bol zrealizovaný monoliticky iba s jedným obdĺžnikovým tunelovým debniacim vozíkom. Konštrukcia bola zmontovaná počas deväťdňovej výluky na železničnej linke v januári 2021.
Spoločná práca na zosúladenom riešení
PERI zákazník Bell Formwork ltd potreboval riešenie, ktoré by mu umožnilo zhotoviť tunel rýchlo, efektívne a bez zvýšených nákladov na materiál. Aby bolo možné spoločne projektovať toto riešenie, tak do projektu bol od začiatku zapojený medzinárodný
tím inžinierov PERI zo Spojeného kráľovstva a Nemecka, ktorí skombinovali svoje znalosti
z predchádzajúcich projektov.
Požiadavky projektu boli splnené pomocou na mieru vytvoreného
tunelového debniaceho vozíka VTC, skladajúceho sa zo štandardných prvkov
zo stavebnice pre inžinierske stavby VARIOKIT v kombinácii s nosníkmi GT 24 a doskami rôznych dĺžok. Systém nielenže vytvoril zakrivenie tunela, ale aj znížil množstvo špeciálneho debnenia na minimum, pretože bol potrebný len jeden tunelový debniaci vozík.
Nesmierne časové úspory vďaka použitiu hydrauliky
Hydraulika tunelového debniaceho vozíka VTC zohrala dôležitú úlohu počas projektu: zákazníkovi umožnila rýchlo a bezpečne oddebniť naraz spodné časti aj vnútorné stropy
a posunúť sa do ďalšieho záberu bez potreby demontáže a opätovnej montáže tunelového debniaceho vozíka. Keď bol systém postavený a v prevádzke, boli potrebné už iba minimálne úpravy. Celkovo bol tunel betónovaný v deviatich záberoch, z toho každý bol
17 m dlhý a 8 m vysoký. Kombinácia betonárskeho procesu a vysokej rýchlosti systému VTC pomohla ušetriť plných desať dní v každom zábere.
Riešenie debnenia a lešenia z jedného zdroja
Za účelom sprístupnenia častí pod stropom bola na prednom konci debniaceho vozíka začlenená pojazdná schodisková veža z prvkov lešenárskej stavebnice PERI UP.
Táto veža mohla byť posúvaná spolu s tunelovým debniacim vozíkom VTC. Kompatibilita
PERI UP s riešením debnenia umožnila bezchybný prístup pre obsluhu, pretože
sa presúvala spolu s vozíkom VTC do každého záberu. To minimalizovalo námahu
na montáž a ušetrilo drahocenný čas na stavbe.